Gezien de grote tijdsefficiëntie én de excellente resultaten in labo-situaties lijkt HIIT-training veelbelovend te zijn als nieuwe vorm van bewegingscampagne op het werk. Aan de hand van ontwikkelingsonderzoek (klantgericht ontwerp) en het sterk betrekken van de eind-gebruiker startte onze onderzoeksgroep met het ontwikkelen van een haalbaar en wetenschappelijk onderbouwd bewegingsprogramma.

Dit gebeurd via:

  • Onderzoek naar de bedrijfscontext, binnen 10 zowel grote als kleine, lokale als multinationale bedrijven. Hieruit bleek o.a. dat er standaard weinig of geen sportmateriaal of -ruimtes aanwezig zijn in bedrijfsgebouwen.
  • Het uittesten van verschillende prototypes, inclusief individuele en groepsgerichte motivatietools, en het uittesten op meer dan 750 beeldschermwerkers.
  • Semi-gestructureerde interviews met beeldschermwerkers: hierbij kregen we inzicht in hun behoeften en verwachtingen voor een beweegprogramma op het werk. Hieruit bleek o.a. dat er noodzaak is om HIIT@WORK te ontwikkelen voor enerzijds werknemers met weinig tijd en anderzijds werknemers die heel sociaal en groepsgericht ingesteld zijn.